Thursday, July 19, 2018

12 yasina giren ogluma 7 yasina girerken yazdigim mektup :)

Alpercigim, canim oglum, agustos bocegim
7 yasini doldurdun.
Sicak, gunesli guzel bir yaz sabahi Berlin de dogmustun, simdi soguk, yagmurlu gri bir kis gununde Melbourne'de karsiliyorsun yeni yasini. Kucucuk hayatina  ne uzun yolculuklar sigdirdin.
Seni cok sevdigimi zaten sikca soyluyorum ama burda da, sadece bana ait olan ama bir o kadar da tum dunyaya acik burda, kaybolmamak uzere kayda gecsin istedim.

Ellerindeki cukurluklarin kalmadi, pogaca ayaklarin coktandir kocaman ve kemikliler, sut dislerin de gidiyor. o kucaga alip, bebek  gibi sevmelik zamanlarin geride kaldi. Ayni vucudunun ve aklinin degisip, gelisip buyudugu gibi sana olan sevgim de sekil degistiriyor sanki. .....

Su yasinda guncel olarak nelerden hoslandigini, nasil bir cocuk oldugunu not dusmek istedim, ilerde hatirlamak istersek diye...

Resim yapmayi seviyorsun. Minicik yuzlerce karincalara taktin bir ara, yerin altinda yuvalarini ciziyordun. Bir psikologa mi gostersem bu resimleri diye aklimdan gecmedi degil hani. Istanbul'da gecirdigimiz surede de oranin bina yogunlugundan kalabalikligidan etkilenmis oalcaksin ki yuzlerce minicik apartmanlar, yollar ciziyordun dipdibe.

Birileri seni dinlesin cok seviyorsun. Anlatmasi saatler suren ruyalarin (!!) var. Minikliginden beri boylesin, seni spiker yapalim derdik sen kucukken hatirliyorum babanla. Gerci evde boylesin ama baskalarinin yaninda daha sessizsin. Bize tanidigin bu ayricalik icin opesim gelsi seni simdi bak.

BAhcede toprakla, camurla oynamayi seviyorsun ama ayakkabilarini cikar cimene bas desem basmazsin :) bir dal dokunsa senin kontrolun disi, ziplarsin.

Bana yardim etmeyi seviyorsun ve bu ozelligin umarim degismez. Biri gelecegi zaman ortaligi ozenle toparlamaya, mutfakta ne yapiyorsam yardim etmeye calisiyorsun. Dev cop kutularini gonullu olarak cikariyorsun her hafta. He bazen yaptigin isler icin para da istiyorsun  :)

Okulla aran iyi. Cok nadir oldu sikayet ettigin, gitmek istemedigin. Kindergartena biraktigim ilk birkac ay boyunca hep aglayan bir cocuk icin harika bir performans :) Ogretmenin cok kibar bir cocuk oldugunu, kapilari tuttugunu vs. memnuniyetle soyledi. Ilgini ceken birseyi onune koyunca okuyorsun ama kendi kendine oturup biraz kitap okuyayim dedigin henuz pek gorulmedi. Umitliyiz ama, en azindan iyi birer ornek olmak adina elimizden geleni yapiyoruz.

Cok iyi bir abisin. Kardesinle esyalarini, ortamini, sevgini ve anne/babani paylasma konusunda bence yasindan daha ileri bir olgunluk gosteriyorsun. O birseylere uzuldugunde avutmaya calsiman da cok tatli. Canin sikildiginda biraz fazla onunla ugrasiyorsun bazen ama olacak o kadar herhalde :)

Seni cok cok cok seviyorum ve buyusunu izlemekten muthis keyif aliyorum.
Annen



No comments: